30ο Γενικό Λύκειο – Μαντουλίδης = 62-68 (ημιτελικός Ν.Θεσ/νίκης)

Επειδή κανείς δεν μιλάει για τον σχολικό αθλητισμό θα πρέπει τουλάχιστον να μιλήσω εγώ.

Εχθές 17/12/2010 έγιναν οι ημιτελικοί του Ν.Θεσ/νίκης όπου κατά γενική έκπληξη και ίσως μετά από πολλά χρόνια έφτασαν στους ημιτελικούς και δύο ΔΗΜΟΣΙΑ Γενικά Λύκεια: το 30ο και το 32ο .

Το 30ο ΓΕΛ(ή 1ο Χαριλάου) λοιπόν αφού απέκλεισε άλλα 5 Λύκεια με νόκ-άουτ αγώνες με πάνω από 25 πόντους διαφορές έφτασε στον τελικό του ομίλου του όπου κατάφερε να νικήσει το 1ο ΓΕΛ Πυλαίας σε ένα ματς διαφήμιση του μπάσκετ μετά από 2 παρατάσεις (!!!) με 6 πόντους  [δες παραπάνω τα videos αυτού του αγώνα]  και έτσι έφτασε στον μεγάλο ημιτελικό του Ν.Θεσ/νίκης να αντιμετωπίσει τον Μαντουλίδη.

Εδώ να κάνω μία μικρή παρένθεση και να περιγράψω τι γίνεται με τα ιδιωτικά λύκεια και ιδιαίτερα με τον Μαντουλίδη.

Ο Μαντουλίδης λοιπόν και μαζί του σε μεγάλο βαθμό και τα υπόλοιπα ιδιωτικά λύκεια από ανέκαθεν ποντάρουν και βασίζουν πολλά στην προβολή τους και στη διάκρισή τους μέσω του αθλητισμού και ιδιαίτερα με το μπάσκετ.

Για το λόγο αυτό διατηρούν μία επαγγελματική ομάδα προπονητών με όλους τους παρατρεχάμενους (μασέρ, φυσιοθεραπευτές, γιατρούς κλπ…), κάνουν σχεδόν κάθε ημέρα σε κλειστό ποιοτικό γήπεδο μπάσκετ δύο ώρες προπόνηση και διατηρούν μία μεγάλη ομάδα «σκάουτερς» οι οποίοι σχεδόν σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα όποιο παίκτη βρίσκουν αξιόλογο τον φέρνουν και τον γράφουν στο Λύκειο από την Α’ Λυκείου (διότι διαφορετικά εάν έρθει αργότερα δεν έχει δικαίωμα συμμετοχής στο πρωτάθλημα).

Τον παίκτη αυτόν αφού τον δίνουν υποτροφία όλα τα έξοδα φοίτησης πολλές φορές εάν είναι από άλλη πόλη τον συντηρούν και οικονομικά (ενοίκιο, διατροφή κλπ…)

Τα ίδια σχεδόν κάνουν και τα υπόλοιπα ιδιωτικά (Αριστοτέλειο, Βασιλειάδης, Ελληνικό Κολλέγιο κλπ…)

Από την άλλη μεριά το 30 ΓΕΛ όχι μόνο ΔΕΝ έχει κλειστό γήπεδο, παρά μόνο στα τσιμέντα με σπασμένες μπασκέτες, αλλά ούτε καν προπονητή !!! Ο Γυμναστής τους το ξεκαθάρισε επειδή είχε ειδικότητα Στίβου ότι δεν γνωρίζει από μπάσκετ και ότι μπορέσουν να κάνουν από μόνοι τους. Ο Λυκειάρχης αν και γυμνάστης ΔΕΝ τους έδινε άδεια να κάνουν ούτε μία προπόνηση και πολλές φορές τους έφερνε προσκόμματα και στους παίκτες για να μην πάνε στα παιχνίδια. Φανταστείτε ότι στο τελικό του Ομίλου αρκετά παιδιά έκαναν «κοπάνα» για να μπορέσουν να πάνε στο γήπεδο και να στηρίξουν την ομάδα. Θα βάλω αργότερα και video από το παιχνίδι για να καταλάβετε τι έγινε.

Νομίζω ότι από τα παραπάνω μπορείτε να καταλάβετε την αβυσαλέα διαφορά ποιότητας των δύο ομάδων. Θεωρώ ότι τα συγχαρητήρια και τα μπράβο στην ομάδα είναι λίγα μπροστά στο κατόρθωμα να είναι πολύ κοντά στη νίκη. Στο ημίχρονο το σκόρ ήταν ισόπαλο.  Γιατί με αυτή τη διαφορά τελικά εγώ τη θεωρώ νίκη των παιδιών του 30ου ΓΕΛ.

Έπειτα υπάρχει ένα σημαντικό ερώτημα προς την Δευτεροβάθμια Διεύθυνση: Γιατί ποτέ ΔΕΝ πέφτουν τα ιδιωτικά να παίξουν μεταξύ τους παρά μόνο στους τελικούς;;; Μήπως μαγειρεύετε τίποτα «κάτω από το τραπέζι»;;;

Η πορεία αυτή του 30 ΓΕΛ δείχνει και κάτι άλλο ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ:

Όταν η ομάδα είναι ένα ΔΕΜΕΝΟ ΣΥΝΟΛΟ από παίκτες αγαπημένους μεταξύ τους και με την νοοτροπία ο ένας για όλους και όλοι για έναν ΔΕΝ χρειάζονται ΟΥΤΕ εκατομμύρια ΟΥΤΕ μεγάλα ονόματα για να γίνουν ΟΜΑΔΑ. Δεν χρειάζονται ούτε καν προπονητή !!! Άλλωστε ο ρόλος του προπονητή εντέλει είναι κατά το μεγαλύτερο ποσοστό αυτός: Να κάνει την ομάδα ΔΕΜΕΝΗ και ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΙ μεταξύ τους και κατά δεύτερο λόγο τα τεχνικά θέματα, αλλαγές, συστήματα κλπ…

Advertisements

About athang

IT specialist, living at Thessaloniki, Macedonia, Greece
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s